Börshelg med Unga Aktiesparare

lördag, 13 april 2024

Vasa

Det blir en fullspäckad helg med lärorika bolagspresentationer, inspirerande föreläsningar, aktiviteter, workshops och mingel med likasinnade! Genom helgen kommer Unga Aktiesparares- och Uppesittarkvälls programledare Emma Hedman och Unga Aktiesparares VD Henrik Johansson att guida oss.

Program:

Helgen kommer bestå av 30 – 60 minuters föreläsningar av de olika börsbolagen. Däremellan kommer det hållas aktiviteter och workshops där man får möjlighet att mingla och lära känna likasinnade som också tycker att börsen är en fantastisk plats för alla.

Vi kommer bland annat få besök av Xvivo Perfusion, Vertiseit, Spotlight Market, AuAg Fonder och Finwire News. Scrolla längst ned på sidan för mer information om alla bolag och talare som kommer att besöka oss.

Observera däremot att listan fylls på löpande och att schemat inte är helt spikat ännu. Vi håller er uppdaterade!

Praktisk information:

Under helgen bjuder vi på lunch, dryck och massor av fika!

Schemat uppdateras som sagt löpande, och det kommer vara begränsat med platser!

Har du frågor får du gärna maila oss på goteborg@ungaaktiesparare.se. Hoppas vi ses där!

Ett mer detaljerat program:

Thomas Rundqvist, Global Communications Director på Xvivo Perfusion

Xvivo Perfusion är verksamma inom medicinteknik. Bolaget tillhandahåller lösningar för transplantation av lungor. Exempel på produkter som bolaget levererar innefattar kanyler, organförvaring samt kyllösningar. Produkterna vidaresäljs till kliniker och forskningsinstitut runtom den globala marknaden, med störst närvaro inom Norden och Europa. Bolaget kom till via en avknoppning från Vitrolife under 2012 och har sitt huvudkontor i Göteborg.

Jonas Lagerqvist, VD på Vertiseit

Vertiseit är ett SaaS-bolag inom Digital In-Store som erbjuder In-Store Experience Management (IXM)-plattformarna Grassfish och Dise. Bolagets plattformar är utformade för att stärka kundupplevelsen i retail genom att sammankoppla det digitala- och fysiska kundmötet. För skalbarhet och global räckvidd sker Vertiseits försäljning tillsammans med partners. Bolaget grundades 2008 och har sitt huvudkontor i Varberg.

Eric Strand, grundare av AuAg Fonder

2019 grundades AuAg Fonder av Eric Strand och den första fonden lanserades den 4 november 2019. 2019 var också det år som det periodiska systemet firade 150 år. Grundämnena och deras alla unika egenskaper lyser som en röd tråd genom hela AuAg Fonders erbjudande.

AuAg utmärker sig framförallt genom sitt unika fonderbjudande och digitala marknadsstrategi. Idag har AuAg fyra daglighandlade fonder och en börshandlad fond (ETF), samt mer än 40 000 investerare i Europa, allt med Sverige som bas och ursprung.

Olivia Karlsson, handelsövervakning på Spotlight

Spotlight Stock Market grundades 1997 med en tydlig idé: att göra det enklare, tryggare och synligare för tillväxtbolag att vara noterade. Sedan dag ett har Spotlight jobbat för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för tillväxtbolag att få tillgång till expansionskapital och börsens fördelar för att kunna fortsätta utveckla sin verksamhet.

Mats Hård, VD och medgrundare på Finwire News

Finwire News är en av de ledande finansnyhetsorganisationerna i Norden. Sedan starten är kärnverksamheten att leverera nyheter – snabba, korrekta och trovärdiga nyheter. Prenumeranter får över 500 nyheter per dag, som täcker alla tillgångsklasser: aktier, utländsk valuta, energi, råvaror och tillväxtmarknader. Finwire finns i Göteborg och i Mostar, Bosnien.