Sista dag att ansöka Vi2 Invest stipendium

söndag, 7 mars 2021

Styrelsen 20/21 är otroligt glada över att i samarbete med Vi2 Invest AB presentera ett stipendium för dig som utöver dina studier på Chalmers har intresserat dig för företagande och entreprenörskap, drivit ett projekt eller helt enkelt är intresserad av ekonomi.

Nu kan du söka stipendiet genom att skicka in en ansökan till styrelse@cbs.chalmers.se. Ansökningen skall innefatta en tydlig beskrivning på vad du har genomfört eller vill genomföra. Den skall också innefatta en personlig beskrivning och en motivering till varför just du vill ta emot stipendiet på 10 000kr.
Vi2 Invest AB grundades av fem CBS-medlemmar som utgjorde styrelsen för Börssällskapet året 03/04. Under åren i början av 2000-talet fanns det ett CBS-stipendium som delades ut varje år. Detta har styrelsen 03/04 valt att återuppta och det är vi väldigt glada för.

Ansökningarna tas emot löpande och stipendiat utses av styrelsen för Vi2 Invest AB. För att erhålla stipendiet krävs att den sökande är studerande vid Chalmers Tekniska Högskola. Av ansökan ska också framgå att projektet/studierna ligger inom stipendiets ändamål.
Sista ansökningsdag är 7 mars.

Vid frågor, skicka ett mail till styrelse@cbs.chalmers.se