Tidigare föredrag

Stipendieansökan Vi2 Invest stänger

söndag, 26 april 2020

Beskrivning

Styrelsen är otroligt glada över att i samarbete med VI2 Invest AB presentera ett stipendium för dig som utöver dina studier på Chalmers har intresserat dig för företagande och entreprenörskap, drivit ett projekt eller helt enkelt är intresserad av ekonomi.

För att söka stipendiet skickas en ansökan in till styrelse@cbs.chalmers.se. Ansökningen skall innefatta en tydlig beskrivning på vad du har genomför eller vill genomföra. Den skall också innefatta en personlig beskrivning och en motivering till varför just du vill mottaga stipendiet.

Vi2 Invest AB grundades av fem CBS-medlemmar som utgjorde styrelsen för Börssällskapet året 03/04. Under åren i början av 2000-talet fanns det ett CBS-stipendium som delades ut varje år. Detta vill nu styrelsen 03/04 återuppta och det är vi otroligt glada för.

Ansökningarna tas emot löpande och stipendiat utses av styrelsen för Vi2 Invest AB. För att erhålla stipendiet krävs att den sökande är studerande vid Chalmers Tekniska Högskola. Av ansökan ska också framgå att projektet/studierna ligger inom stipendiets ändamål.

Sista ansökningsdag är 26 april.

Vid frågor, skicka ett mail till styrelse@cbs.chalmers.se

Bli medlem i CBS

Fri entré till alla våra evenemang.

Endast 50 kr per läsår